Tar Renáta és Majorfalvi Bálint blogja

abádszalók szeretlek!.JPG

reni bicikli.JPGNapok óta vágytunk már rá, hogy kőkemény, sportemberi minőségünkben is megismerjen bennünket a világ, de minimum a blogunk iránt érdeklődő ismeretlen ismerőseink. Ma végre ebből a vágyunkból is teljesülhetett valami – ha nem is extrém sport szinten, de biciklire pattanhattunk egy jó kis kirándulás céljából a Kiskörei Erőműhöz.  A bringákat Oszonits Jánosnétól, a Kiad-lak apartman tulajdonosától kaptuk kölcsön. Van már némi tapasztalatunk kerékpártúrákat illetően, de ilyen kiváló szerkezetű  járgányokon eddig egy alkalommal sem ültünk, szinte alig kellett izomból rádolgozni, mindkét gép remekül suhant a többnyire sík terepen. (Így gondolatban elkezdtünk bálint bicikli.JPGkacérkodni a Tisza-tó körüli kerékpártúrával is a maga – közel 70 kilométerével… ) Az erőműhöz  remek kis kiruccanás eszközölhető a töltés tetején haladó úton – a menetidő attól függ, hogy mennyire feledkezünk bele a táj szépségeibe és, hogy hány alkalommal tart az ember szusszanásnyi szünetet, hogy digitális úton megörökítse önmagát – vagy épp szerelmét – háttérben mondjuk a Tisza-tóval. Mi kb. fél óra alatt értük el célunkat – aki az olimpiára készül, annak ez nyilván egy laza kis hat perces, átmozgató edzésháttérben a tisza.JPG – egyébként kisgyermekes családoknak ideális, ha az ifjú trónörököst épp most vezetik be a két keréken guruló járművek világába, ez a táv még számukra is könnyen teljesíthető.

erőmű pecással.JPGA Kiskörei Erőműhöz, a duzzasztógáthoz értünk, amit 1973-ban építettek a tiszai áradások szabályozása és az Alföld jobb vízellátása okán. A duzzasztás a  kilencvenes években fejeződött be, így a Tisza-tó területe 127 négyzetkilométer lett. Feltöltése után megkezdődött a falusi turizmus és ehhez kapcsolódva  strandok, kempingek szállodák épültek. A tónak mára kialakult az ökológiája, madárrezervátum is működik benne. Mindezt nem ránézésre állapítottuk meg, mielőtt elindultunk, igyekeztünk tájékozódni úticélunkról. Az erőmű melletti  reni a sivatagban.JPGrésznél lazán lehetne vágóképeket készíteni egy homokos tengerparton zajló storyhoz.  Maga az építmény tőlünk jobbra helyezkedett el, úgy döntöttünk, ezúttal nem kérünk szemléltető oktatást a zsilipek működéséről, valószínűleg kissé felkabálint vízzel.JPGvarta volna a vizet (kisebb apokalipszist idéz elő) és az a néhány tucat pecás a parton elég durcásan nézett volna ránk.  Akármennyire is bírjuk a strapát (ide értendő a wellness és a mozi is), azért csak elfogyott út közben egy-egy szendvics és néhány liter víz (a legnagyobb kánikulában). Egy kis tekerés (és itt a szó a biciklis-vonatkozásában értendő) hatásosabb fogyókúra, mint meginni napi két diétás kólát környezetbarát palackból.

bálint a szalmabálán.JPGVisszafelé még megejtettünk némi folkorisztikus művészkedést a szalmabálákon – tipikus turisták… meglátják, megmásszák, megölelik, megkóstolják, mert egy szalmabála roppant autentikus és jó vele pózolni!reni a bálán.JPG Végül Judit megmutatta Nekünk az Aba-sírt, ami pár méterrel az Abádszalók vége- tábla után található. Egy majdnem függőleges lépcső vezet fel hozzá – az élményért meg kell dolgozni… Tudni kell, hogy Aba Sámuel, Magyarország harmadik királya volt s halálának körülményei nem egészen tisztázottak. Bizonyos legendák szerint -tanulmányoztunk párat- menekülés közben Füzesabony közelében ölték meg, egyesek szerint sírja egész máshol, talán a ménfői csata helyszínén van, mások szerint valahol itt, ezen a magaslaton – itt látható egy hatalmas kereszt-emlékmű, melynek állítólag SEMMI köze mindehhez – többeket megkérdeztünk, nem tudták megmondani, hogy pontosan hol keressük magát a sírt…

abádszalók tábla.JPG

A kerékpártúra s egy Lilaakácos menü  után - abszolút üdén és felfrissülve olyan délutáni sziesztát csaptunk, ami egy lajhárnak is becsületére válna (átgondoljuk még azt a Tisza-tó kört…)

Ma esti filmünk a Sleeping beauty című erotikus dráma volt – a műfaji meghatározásból lehet sejteni, hogy viszonylag no dress-típusú alkotásról van szó. A kritikák és internetes kommentek csontra alázzák. Kövezzen meg minket a Nemzetközi Filmakadémia, de nekünk bejött. Ahogy az olykor előfordul, a story végével nem feltétlen ért egyet a néző  – nos, velünk ez  esett meg, de legalább van min rágódni a film kapcsán…

Ó, és persze a vacsora!!! Egészen egzotikus körülmények között zajlott: a strandon sütöttünk szalonnát – és egyéb földi jókat – nyárson, baráti társaságban.csipet-csapat.JPG Tessék hátradőlni és elképzelni:  kényelmes kerti székben ülve fogtuk a kicsit sem kalóriaszegény finomságokkal megrakott nyársat… a levegő lassan lehűlt, sör és rosé a kezünkben TELJESEN hűtött állapotban várta, hogy elpusztulhasson (meg is kapták a magukét...) Pattogott a tűz, érezni lehetett a melegét is, már (majdnem) az egész nap  a hátunk mögött volt, együtt röhögcséltünk új barátainkkal. Laza, fesztelen este volt, az az igazság, hogy kezdjük magunkat itthon érezni…

a sütés.JPG

A NAP KÉPEI A GALÉRIÁBAN...

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.